Arcania: Gothic 4 - 1920x1080
Ustawienia średnie
GeForce GTX 480 | 34 22 |
Radeon HD 5870 | 34 21 |
Radeon HD 6870 | 33 22 |
GeForce GTX 460 | 29 22 |
Radeon HD 5750 | 22 20 |
Radeon HD 4850 | 21 18 |
GeForce GTS 250 | 19 15 |
GeForce GT 430 | 10 8 |
Radeon HD 4650 | 6 5 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Arcania: Gothic 4 - 1680x1050
Ustawienia średnie
GeForce GTX 480 | 35 |
Radeon HD 5870 | 35 22 |
Radeon HD 6870 | 34 21 |
GeForce GTX 460 | 32 22 |
Radeon HD 5750 | 25 21 |
Radeon HD 4850 | 23 20 |
GeForce GTS 250 | 21 17 |
GeForce GT 430 | 11 9 |
Radeon HD 4650 | 7 6 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Arcania: Gothic 4 - 1280x1024
Ustawienia średnie
Radeon HD 5870 | 35 23 |
GeForce GTX 480 | 35 23 |
GeForce GTX 460 | 34 22 |
Radeon HD 6870 | 34 21 |
Radeon HD 5750 | 29 21 |
Radeon HD 4850 | 28 21 |
GeForce GTS 250 | 25 20 |
GeForce GT 430 | 14 12 |
Radeon HD 4650 | 10 8 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Ustawienia średnie poprawiają nieco sytuację, ale w naprawdę niewielkim stopniu. Warto zauważyć, że przy ustawieniach średnich, w przypadku najsilniejszych akceleratorów (GTX 480 i Radeona HD 5870) praktycznie nie odczujemy żadnych korzyści w związku ze zmianą rozdzielczości na niższą. Wszystko wskazuje na to, że w niższych rozdzielczościach najszybsze karty są już ograniczane przez procesor. Przy wykorzystaniu Radeona HD 6870 i ustawieniach średnich w rozdzielczości 1920 x 1080, podkręcenie procesora do 4 GHz także nie przyniosło żadnych widocznych korzyści. Rozdzielczość 1680 x 1050 to poprawa wyniku o 1 klatkę na sekundę, natomiast 1280 x 1024 to już 3 klatki na sekundę szybciej.
W zestawieniu pojawiają się produkty budżetowe w postaci nowego GeForce GT 430 i starego Radeona HD 4650, ale tylko po to, by pokazać że rozgrywka w Arcanię jest na nich absolutnie niemożliwa.