Arcania: Gothic 4 - 1920x1080
Ustawienia niskie
Radeon HD 5870 | 38 25 |
GeForce GTX 480 | 38 25 |
Radeon HD 6870 | 37 24 |
GeForce GTX 460 | 36 25 |
Radeon HD 5750 | 30 24 |
Radeon HD 4850 | 27 22 |
GeForce GTS 250 | 26 21 |
GeForce GT 430 | 14 11 |
Radeon HD 4650 | 9 7 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Arcania: Gothic 4 - 1680x1050
Ustawienia niskie
Radeon HD 5870 | 39 25 |
GeForce GTX 480 | 38 26 |
GeForce GTX 460 | 38 25 |
Radeon HD 6870 | 37 25 |
Radeon HD 5750 | 32 25 |
Radeon HD 4850 | 30 24 |
GeForce GTS 250 | 29 24 |
GeForce GT 430 | 16 13 |
Radeon HD 4650 | 10 8 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Arcania: Gothic 4 - 1280x1024
Ustawienia niskie
Radeon HD 5870 | 39 26 |
GeForce GTX 480 | 39 26 |
GeForce GTX 460 | 39 25 |
Radeon HD 6870 | 38 26 |
Radeon HD 5750 | 35 25 |
Radeon HD 4850 | 34 24 |
GeForce GTS 250 | 33 25 |
GeForce GT 430 | 19 17 |
Radeon HD 4650 | 11 9 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Przy ustawieniach niskich i rozdzielczości 1280 x 1024 najszybszym kartom udaje się sięgnąć granicy 40 klatek na sekundę. Nie jest to szczególnie imponujący wynik, ale też większość użytych w testach kart umożliwia rozgrywkę przy takich ustawieniach na w miarę przyzwoitym poziomie. Należy zwrócić uwagę na świetne osiągi modelu 6870 - praktycznie w każdym z testów czaił się on tuż za modelem HD 5870. To dobrze rokuje możliwościom nadchodzących kart AMD opartych na układzie Cayman (seria 69xx).
Przy wykorzystaniu Radeona HD 6870 i ustawieniach niskich w rozdzielczości 1920 x 1080, podkręcenie procesora do 4 GHz przyniosło korzyść w postaci 1 klatki na sekundę więcej, a więc w granicach błędu pomiarowego. Rozdzielczość 1680 x 1050 to poprawa wyniku o 3 klatki na sekundę (2 w minimalnej liczbie kl./s), a 1280 x 1024 to 4 klatki na sekundę szybciej (3 w minimalnej liczbie kl./s). Nie odkryliśmy tu Ameryki - w niskich rozdzielczościach wpływ procesora na generowanie grafiki jest bardziej widoczny.