Gry

CPU, RAM, Vintage

przeczytasz w 1 min.

Testy CPU (Procesor)

Procedura testowa w obu przypadkach (testy CPU i RAM) była identyczna. Polegała na przejściu od punktu A do punktu B. Testy powtarzaliśmy trzykrotnie, w razie wątpliwości co do wyników były one powtarzane. Czas pomiaru wynosił 60 sekund. W teście procesora i pamięci RAM wykorzystaliśmy kartę Radeon HD 6870.

Arcania: Gothic 4 - 1680x1050, Radeon HD 6870
Ustawienia maksymalne

Phenom II X4 970 3,5GHz, 4 rdzenie 25
20
Phenom II X4 970 3,5GHz, 3 rdzenie 24
19
Phenom II X4 970 3,5GHz, 2 rdzenie 21
17
Phenom II X4 970 3,5GHz, 1 rdzeń 13
8
   średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Przy podkręceniu procesora do 4 GHz udało się uzyskać maksymalnie 2-3 klatki na sekundę więcej. Widać doskonale, że Arcania: Gothic IV świetnie wykorzystuje więcej rdzeni procesora. Vision Engine potrafi wykorzystać nawet 12 wątków/rdzeni, ale w tej konfiguracji całkowicie wystarczają mu trzy rdzenie. Czwarty rdzeń przynosi już niewiele korzyści.

Testy RAM (Pamięć)

Producent w minimalnych wymaganiach określa wielkość pamięci na 2 GB, natomiast w zalecanych na 4 GB. Czy taka ilość będzie miała wpływ na szybsze generowanie grafiki?

Arcania: Gothic 4 - 1680x1050, Radeon HD 6870

Ustawienia maksymalne

4 GB 1600 MHz 25
20
4 GB 1333 MHz 24
20
2 GB 1600 MHz 24
19
2 GB 1333 MHz 24
19
   średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Rodzaj użytej pamięci ma niewielki wpływ na liczbę klatek na sekundę. Należy jednak pamiętać, że szybsza pamięć o większych rozmiarach przynosi inne wymierne korzyści, jak choćby niweluje konieczność częstego doczytywania danych, a ich przetwarzanie będzie szybsze.

Vintage

W testach Vintage wykorzystaliśmy także najniższą dostępną w rozdzielczość w grze, czyli 1024 x 768. Zastosowaliśy identyczną procedurę testową co w przypadku pozostałych kart graficznych.

Arcania: Gothic 4 - GeForce 8600 GT
Ustawienia niskie

1024 x 768 17
14
1280 x 1024 13
10
   średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Arcania: Gothic 4 - GeForce 8600 GT
Ustawienia średnie

1024 x 768 12
9
1280 x 1024 9
6
   średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Kiedy już wiemy jak w Gothic 4 spisują się najnowsze i najbardziej wydajne konstrukcje AMD i NVIDII, nie powinniśmy mieć większych złudzeń co do działania gry na starszym sprzęcie i te wyniki nie powinny być zaskoczeniem.

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login