Jak już zdążyliśmy dowieść tego wcześniej, w Splinter Cell: Conviction możliwości zmiany ustawień są stosunkowo ubogie. W grze nie zostały zaimplementowane żadne technologie, które byłyby eksluzywnymi dla kart danego producenta. Standardową więc i jedyną różnicą jest możliwość ustawienia rozmywania krawędzi (AA) na wartość x16 CSAA na kartach NVIDII, przy maksymalnym x8 MSAA na urządzeniach ATi.
Jako lokacją testową wybrałem fragment epizodu Laboratoria White Box. Uznałem, że akcja mająca miejsce na ekranie w dużym stopniu obciąży karty i będzie dobrym wyznacznikiem wydajności, na jaką możemy liczyć na poszczególnych grafikach. Gęsto padające strzały, wybuchy i dynamika tego, co dzieje się na ekranie, będzie raczej rzadkością ze względu na charakter samej gry.
Słowa nie oddają wszystkiego, więc prezentuję filmik, który przedstawia niezmienny schemat podejmowanych przeze mnie działań.
Testy zostały wykonane z wykorzystaniem DX10 z wyłączoną synchronizacją pionową.
Tabele ustawień
Wysokie | Średnie | Niskie | |
Gładkość cieni | Wysoka | Średnia | Niska |
Szczegółowość otoczenia | Wysoka | Średnia | Niska |
Filtrowanie Anizotropowe | x16 | x4 | x0 |
Rozmywanie krawędzi (AA) | x8 | x0 | x0 |
Renderowanie HD | tak | tak | nie |
Dynamiczna okluzja otoczenia | tak | nie | nie |
Rzeczywiste odbicia | tak | tak | nie |
Platforma testowa
Procesor: Intel Core i7 965 @3,7 GHz | |
Płyta główna: MSI X58 Platinum | |
Pamięć RAM: 2 x 2 GB Kingston HyperX 1600 MHz CL7 | |
Dysk twardy: Samsung HD753LJ 750 GB | |
Zasilacz: CM Silent Pro 700 W |
Karty graficzne
| |
|
Sterowniki, system operacyjny i programy
- Windows 7 64-bit ENG (Enterprise Trial)
- DirectX 10
- NVIDIA 197.45
- ATI Catalyst 10.4
- Fraps 3.1.0