Google Stadia wystartuje już za kilka dni. Google ma w związku z tym projektem spore plany, ale niektóre informacje dość mocno studzą zapędy samych graczy. Te najnowsze również.
Google Stadia początkowo pozwoli bawić się z zaledwie 12 grami
Ujawniona właśnie lista tytułów startowych Google Stadia nie wypada szczególnie imponująco. Okazuje się bowiem, że pierwsi gracze decydujący się na przygodę z tą usługą streamingową początkowo będą mogli skorzystać z zaledwie 12 gier.
Małym pocieszeniem może być jedynie fakt, iż wśród tytułów dostępnych od 19 listopada znajdzie się kilka łakomych kąsków. Przede wszystkim Red Dead Redemption 2, Mortal Kombat 11 i Assassin's Creed Odyssey. Listę uzupełniają Destiny 2, Gylt, Just Dance, Kine, Samurai Shodown, Rise of the Tomb Raider, Shadow of the Tomb Raider, Thumper oraz Tomb Raider Definitive Edition.
Google zapewnia, że gier będzie przybywać
Trudno dziwić się komentarzom, iż powyższa lista nie robi wielkiego wrażenia. Wprawdzie znika tu konieczność posiadania potężnego PC na rzecz tylko i aż szybkiego Internetu, ale chcąc przyciągnąć graczy do nowego projektu należałoby na starcie chwalić się szerszą ofertą. Google dodaje, że do końca roku w ramach Google Stadia pojawią się kolejne gry. Ostatecznie do 31 grudnia w ramach omawianej usługi dostępnych będzie 26 gier.
Wciąż trudno mówić o rozbudowanym katalogu. Jak interesującym? Dodatkowe gry przygotowywane na ten rok to: Borderlands 3, Darksiders Genesis, Dragon Ball Xenoverse 2, Farming Simulator 19, Final Fantasy XV, Football Manager 2020, Ghost Recon Breakpoint, GRID, Metro Exodus, NBA 2K20, Rage 2, Trials Rising oraz Wolfenstein: Youngblood.
Nas póki co nie dotyczą nawet powyższe gry - Google Stadia w Polsce z opóźnieniem
Wprawdzie premiera Google Stadia już 19 listopada, ale nie od dziś wiadomo, iż nie jest to termin obejmujący wszystkie państwa. Polski nie dotyczy. Obecnie Google nie podaje, kiedy usługa trafi nad Wisłę.
Więcej informacji na temat Google Stadia możecie znaleźć w naszej wcześniejszej publikacji.
Źródło: Google, Stadia
Warto zobaczyć również:
- Porównanie grafiki w Red Dead Redemption 2 - PC vs konsole
- Cyberpunk 2077 w katalogu gier na Google Stadia
- Google Stadia, czyli granie w chmurze - 4K, 60fps, HDR i brak opóźnień
Komentarze
12Mam też wątpliwości odnośnie tego, czy gra 60FPS nie będzie na tym równie grywalna, jak 15FPS na zbyt słabym komputerze (input+output lag). Mimo posiadania światłowodu i 2ms opóźnienia do najbliższego internetowego serwera, ping do serwerów gier zwykle i tak ma się 30-50ms. Przy czym strumień danych do serwerów normalnych gier nie jest tak duży i nie obejmuje kodowania/dekodowania Video. Klatka przy 60FPS i 32ms pingu będzie 2klatki opóźniona, więc opóźnienie reakcji na kliknięcie będzie porównywalne do grania 20FPS. Więc, żeby grało się lepiej niż na konsoli starej generacji, potrzeba niższe opóźnienie niż 20ms (wliczając ping +kodowanie i dekodowanie obrazu).