Podkręcanie
Do podkręcania użyliśmy aplikacji EVGA Precision. Akcelerator pracował z maksymalnym przetaktowaniem, przy którym na ekranie nie pojawiały się jeszcze artefakty, bądź zawieszenia.
Nasze próby
Tabela - OC | Asus GeForce GTX 960 DCUII | MSI GeForce GTX 960 Gaming 2G | Gigabyte GF GTX 960 G1 Gaming 2GB | Zotac GF GTX 960 2GB AMP! Edt. |
Taktowanie nominalne | 1250/1800 MHz | 1216/1753 MHz | 1241/1753 MHz | 1266/1753 MHz |
Po podkręceniu | 1353/1895 MHz | 1396/1848 MHz | 1386/1907 MHz | 1387/1921 MHz |
Karty po podkręceniu: po lewej ASUS po prawej MSI
Karty po podkręceniu: po lewej Gigabyte po prawej Zotac
GeForce GTX 960 aż prosi się o podkręcenie. Każdy z testowanych akceleratorów ma jeszcze spory zapas mocy. Asus GeForce GTX 960 DCUII potrafił pracować z częstotliwością taktowania 1353/1895 MHz. Lepszym wynikiem w przypadku rdzenia graficznego może pochwalić się MSI, który udało nam się przetaktować to prawie 1400 MHz. Podobnie w przypadku Zotac GeForce GTX 960 AMP! Edt., który poprawnie działał z częstotliwością 1387/1921 MHz. Nie gorszy okazał się produkt firmy Gigabyte. Otrzymany do testów sampel działał z częstotliwością 1386/1907 MHz.
Crysis 3 - DX11
1920x1080, Maks. Detale, SMAA 2TX, AF x16
Sapphire R9 290 3GB (947/1250) | 56 41 |
Zotac GF GTX 970 4GB(1050/1750) | 53 43 |
Zotac GF GTX 960 2GB AMP! Edt. (@1387/1921) | 35 + 6 28 + 5 |
MSI GF GTX 960 Gaming G2 2GB (@1396/1848) | 34 + 6 27 + 5 |
Gigabyte GF GTX 960 G1 Gaming 2GB (@1386/1907) | 34 + 6 27 + 5 |
Sapphire R9 285 2GB (918/1375) | 40 31 |
Zotac GF GTX 760 2GB (980/1502) | 38 29 |
Asus GF GTX 960 DCUII 2GB (@1353/1895) | 35 + 2 28 + 2 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Tomb Raider - DX11
1920x1080, Najwyższe, TressFX, FXAA, AF x16
Zotac GF GTX 970 4GB(1050/1750) | 63 49 |
Sapphire R9 290 3GB (947/1250) | 62 52 |
Sapphire R9 285 2GB (918/1375) | 48 44 |
Zotac GF GTX 960 2GB AMP! Edt. (@1387/1921) | 43 + 5 32 + 5 |
MSI GF GTX 960 Gaming G2 2GB (@1396/1848) | 42 + 5 31 + 5 |
Gigabyte GF GTX 960 G1 Gaming 2GB (@1386/1907) | 42 + 5 31 + 5 |
Asus GF GTX 960 DCUII 2GB (@1353/1895) | 43 + 3 32 + 3 |
Zotac GF GTX 760 2GB (980/1502) | 35 27 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Watch_Dogs
1920x1080 - Maks. detale, MSAA x4, AF x16
Zotac GF GTX 970 4GB(1050/1750) | 55 47 |
Sapphire R9 290 3GB (947/1250) | 51 43 |
Zotac GF GTX 960 2GB AMP! Edt. (@1387/1921) | 34 + 5 28 + 4 |
MSI GF GTX 960 Gaming G2 2GB (@1396/1848) | 33 + 5 27 + 4 |
Gigabyte GF GTX 960 G1 Gaming 2GB (@1386/1907) | 33 + 5 27 + 4 |
Asus GF GTX 960 DCUII 2GB (@1353/1895) | 34 + 2 28 + 2 |
Sapphire R9 285 2GB (918/1375) | 34 24 |
Zotac GF GTX 760 2GB (980/1502) | 33 26 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Trzeba powiedzieć, że podniesienie częstotliwości taktowania całkiem w GeForce GTX 960 przyniosło całkiem niezły wzrost wyświetlanych kl./s. W przypadku mocno wymagających gier, różnice od razu rzucają się w oczy. Takie zjawisko od razu zaobserwowaliśmy np. w Crysis 3.
Pobór prądu
Pomiaru poboru energii dokonaliśmy przy pomocy watomierza. Poniższe wartości dotyczą całej platformy testowej (oprócz monitora, głośników, drukarki, itd.). Pomiar w trybie spoczynku odbywał się przy uruchomionym systemie operacyjnym. Natomiast "obciążenie" sprawdzaliśmy podczas testu w grze Crysis 3 (1920x1080).
Pobór prądu - spoczynek
Pulpit, Firefox, Foobar [W]
Zotac GF GTX 760 2GB (980/1502) | 68 |
MSI GF GTX 960 Gaming G2 2GB (1216/1753) | 68 |
Asus GF GTX 960 DCUII 2GB (1250/1800) | 68 |
Gigabyte GF GTX 960 G1 Gaming 2GB (1241/1753) | 68 |
Zotac GF GTX 960 2GB AMP! Edt. (1266/1753) | 68 |
Zotac GF GTX 970 4GB(1050/1750) | 70 |
Sapphire R9 285 2GB (918/1375) | 71 |
Sapphire R9 290 3GB (947/1250) | 72 |
Pobór prądu - Obciążenie + OC
Crysis 3 [W]
MSI GF GTX 960 Gaming G2 2GB (1216/1753) | 187 |
MSI GF GTX 960 Gaming G2 2GB (@1396/1848) | 197 |
Asus GF GTX 960 DCUII 2GB (1250/1800) | 198 |
Zotac GF GTX 960 2GB AMP! Edt. (1266/1753) | 201 |
Asus GF GTX 960 DCUII 2GB (@1353/1895) | 207 |
Gigabyte GF GTX 960 G1 Gaming 2GB (@1386/1907) | 207 |
Gigabyte GF GTX 960 G1 Gaming 2GB (1241/1753) | 215 |
Zotac GF GTX 960 2GB AMP! Edt. (@1387/1921) | 215 |
Zotac GF GTX 970 4GB(1050/1750) | 242 |
Zotac GF GTX 760 2GB (980/1502) | 245 |
Sapphire R9 285 2GB (918/1375) | 276 |
Sapphire R9 290 3GB (947/1250) | 361 |
Niski pobór prądu jest domeną wszystkich akceleratorów z układem graficznym Maxwell. Pod obciążeniem GeForce GTX 960 wraz z platformą pobierał zdecydowanie mniej prądu, niż starszy brat GeForce GTX 760. Nowość "zielonych" jeszcze lepiej wypada na tle Radeona R9 285, który wymagał dostarczenia mu o ok. 80 W więcej.