Idealna karta na prezent? Testujemy odświeżonego RTX 3060 Ti z 8 GB GDDR6X od KFA2!
Zbliżają się święta, a jednocześnie topnieją ceny kart – realnie dawno nie było tak dobrego momentu na zakup karty, jak właśnie teraz. Oliwy do tego ognia dorzucają gorące premiery, takie jak Spider-Man: Miles Morales oraz fakt cichej premiery RTX 3060 Ti z pamięciami GDDR6X!
Czarny Piątek i Cyber Poniedziałek już za nami, a co za tym idzie do świąt pozostał już niespełna miesiąc! Widzimy, jakim zainteresowaniem cieszą się obecnie testy tanich kart graficznych oraz niedawno publikowany test kart i procesorów w grze Miles Morales (swoją drogą dosłownie świątecznej, w swoim charakterze, odsłonie cyklu). Postanowiliśmy zatem ustalić, która karta może być takim idealnym prezentem dla gracza i tu jak z nieba spadł nam dopiero co wypuszczony do sprzedaży RTX 3060 Ti z 8 GB pamięci GDDR6X. Czym prędzej wrzuciliśmy ją do naszej platformy testowej i odpaliliśmy właśnie najnowszego Spider-Man’a!
KFA2 to jeden z najbardziej rozpoznawalnych producentów kart graficznych na świecie – przy czym częściej występuje pod nazwą Galax.
Ustawienia Bardzo Wysokie? Podziękuję, mam RTX’a, więc gram w jeszcze wyższych!
Spider-Man: Miles Morales korzysta z tego samego silnika graficznego (nieco odświeżonego), co testowany przez nas w wakacje Marvel’s Spider-Man. Oznacza to mnóstwo ustawień, jakimi możemy się pobawić – „problem” w tym, iż mając RTX 3060 Ti (GDDR6X) szybko odkrywamy, że niezależnie od tego, co uruchomimy, to gra działa super płynnie! Po wybraniu najwyższego presetu graficznego, a następnie jeszcze podbiciu dwóch dodatkowych parametrów ręcznie na jeszcze wyższy poziom nadal gra śmiga jak dzik w truflach.
Niestety RTX 3060 Ti nie obsługuje DLSS 3.0 - zapożyczyliśmy zdjęcia z testów na RTX 4090 ;)
Pozostaje zatem sięgnąć po rozwiązanie ostateczne – osławiony Ray Tracing, czyli technikę śledzenia promieni, liczoną w czasie rzeczywistym przez silnik gry. Pod tym względem najnowszy Spider-Man najbardziej różni się od poprzednika (oraz oczywiście jak zwykle ubogiej wersji wypuszczonej na konsole PS5), bowiem poza odbiciami (w nieskończonej ilości okien wieżowców Nowego Jorku) otrzymujemy również w ten sposób generowane cienie. W praktyce aktywowanie Ray Tracingu przenosi tę grę do faktycznej next-genowości i śmiało można powiedzieć, że to jedyna forma, w jakiej jej twórcy zakładali, że będzie oglądana. Zresztą zobaczcie sami przygotowane przez nas porównania:
Nie ma cienia przesady w stwierdzeniu, że aktywowanie Ray Tracingu daje w tej grze więcej (wizualnie) niż przeskok z niskich na bardzo wysokie ustawienia graficzne! W końcu można mówić o realizmie, do którego przecież od dawna gry starają się dążyć. Taki skok jakości oczywiście nie jest darmowy i wiąże się z obniżeniem wydajności – tu jednak nasz RTX 3060 Ti z GDDR6X nadal oferuje stale ponad 60 FPS w rozdzielczości FHD. Co jednak, gdybyśmy chcieli pograć w wyższej rozdzielczości albo po prostu zwiększyć wydajność? Odpowiedź jest prosta – wystarczy aktywować DLSS.
DLSS nie tylko podnosi wydajność, ale również poprawia jakość obrazu
Technika upscalingu, korzystająca z Deep Learningu, jest rozwijana przez NVIDIĘ od premiery pierwszej generacji kart RTX i obecnie doczekała się już wersji 2.4. W przeciwieństwie do darmowych rozwiązań, takich jak FSR 2.1 lub IGTI (w tej konkretnej grze), DLSS działa znacznie bardziej precyzyjnie, dokładnie wiedząc, co jest na wyświetlanym obrazie. Pozwala to uniknąć migotania krawędzi oraz powierzchni widocznych pod ostrym kątem, podczas gdy jesteśmy w ruchu. Obraz jest również idealnie wygładzony w porównaniu do natywnej rozdzielczości (a także mniej rozmyty od tego, co uzyskujemy z pomocą zwykłego TAA - standardowej obecnie techniki wygładzania). Zobaczcie sami porównanie w ruchu:
Do dyspozycji mamy kilka trybów działania DLSS, które różnią się rozdzielczością, z jakiej obraz jest przetwarzany. W naszym odczuciu ustawienie Jakość (Quality) niezależnie od rozdzielczości działa dokładnie tak, jak sugeruje to jego nazwa – podnosi jakość obrazu (jednocześnie zwiększając ilość FPS). Dla rozdzielczości 1440p można również skorzystać z DLSS Zbalansowanego (Balanced). Nie wierzycie? Na końcu powyższego filmu znajdziecie porównanie obu tych trybów – sami powiedzcie, czy widzicie różnice bez sięgania po lupę :)
Powyżej gra z aktywnym Ray Tracingiem - śmiganie po mieście bez jego aktywowania przyprawia o zawroty głowy w związku z odbiciami niemającymi pokrycia w rzeczywistości.
Dobrą zabawę w Spider-Man: Miles Morales zawdzięczamy karcie KFA2 GeForce RTX 3060 Ti 1-Click OC
Zastanawiacie się pewnie, jak dokładnie wygląda karta graficzna użyta przez nas podczas ogrywania najnowszego Spider-Man’a. Ostatecznie wydajność dla większości modeli z danym GPU będzie zbliżona, czego nie można powiedzieć o jakości wykonania i kulturze pracy. KFA2 słynie z tworzenia najlepszych dostępnych kart (w tym bijące wszelkie rekordy karty z serii Hall of Fame – w skrócie HOF), jednak model, który wpadł nam w ręce, to jedna z podstawowych konstrukcji, nastawionych właśnie na opłacalność zakupu.
To, że karta jest ze średniego segmentu, nie oznacza, że zaniedbano kwestię chłodzenia!
Zastosowane przez KFA2 chłodzenie wykorzystuje łącznie cztery ciepłowody, z czego zasadniczo dwa są znacznie dłuższe i obejmują cały radiator jednocześnie (pozostałe dwa odprowadzają ciepło tylko na tył karty). Nie uświadczymy tu komory parowej, ale miedziana płytka kontaktowa odbiera ciepło nie tylko z GPU i pamięci, ale również z sekcji zasilania (przez dosyć pokaźne termopady).
Wtyczka zasilania starego typu oznacza brak problemów z kompatybilnością z zasilaczami o mocy przynajmniej 450 W.
Producent nie oszczędzał na wentylatorach i te są duże, na solidnym łożysku kulkowym. Ich średnica to 10,5 cm, co czyni z nich jedne z największych stosowanych w tym segmencie. Dzięki temu mogą kręcić się wolniej, co przekłada się na znacznie cichszą pracę – i faktycznie karta stanowczo nie jest głośna – w typowej obudowie będzie ledwo słyszalna nawet pod pełnym obciążeniem.
Pomiar ciśnienia akustycznego (głośności) - Cyberpunk 2077
[dBA], 4K, Ultra, mniej=lepiej
Poziom tła | 23,5 |
NVIDIA GeForce RTX 4080 NVIDIA Founders Edition | 39,5 35,5 |
NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti GD6X KFA2 1-Click OC | 39,6 36,5 |
NVIDIA GeForce RTX 3070 NVIDIA Founders Edition | 39,8 36,5 |
NVIDIA GeForce RTX 4090 NVIDIA Founders Edition | 40,2 36,6 |
NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti NVIDIA Founders Edition | 45,1 42,7 |
NVIDIA RTX GeForce 3080 MSI Suprim | 46,9 43,5 |
Legenda | / 50 cm od karty / w zamkniętej obudowie |
Chłodzenie utrzymuje GPU na poziomie bardzo zdrowych 64-66°C, zwykle nie przekraczając znacznie 1250 RPM prędkości wentylatorów. To realnie poziom kojarzony ze znacznie droższymi konstrukcjami. KFA2 nie zapomniało oczywiście o backplate karty – ten w tym przypadku pełni trzy funkcje – ozdobną, ochronną oraz również pomaga w odprowadzaniu ciepła (z pomocą termopadów łączących go z PCB karty).
Surowy wygląd ma w sobie coś atrakcyjnego.
Ostatecznie całkiem standardowo prezentuje się zestaw złączy z tyłu karty – do naszej dyspozycji mamy trzy złącza DisplayPort 1.4a oraz jedno HDMI 2.1. Ze wszystkich złączy można korzystać jednocześnie, jeżeli oczywiście posiadamy odpowiednią ilość monitorów (i miejsca na biurku).
Dzięki dwóm śledziom znacznie poprawia się sztywność montażu.
KFA2 GeForce RTX 3060 Ti 8 GB GDDR6X 1-Click OC - specyfikacja
Model | KFA2 GeForce RTX 3060 Ti 8 GB GDDR6X 1-click OC |
Wymiary | długość: 29 cm; wysokość: 12,0 cm; szerokość: 5 cm |
Waga | 1,2 kg |
Złącza | 3x DisplayPort 1.4a; 1x HDMI 2.1 |
Chłodzenie | 4 ciepłowody; 2 wentylatory 102 mm; 2 śledzie |
Generacja | Ampere Samsung 8 nm |
Układ graficzny | GA104 |
Jednostki cieniujące | 4864 |
Jednostki teksturujące | 152 |
Jednostki rasteryzujące | 80 |
Rdzenie Tensor | 152 (3th gen) |
Jednostki RT | 38 (3rd gen) |
Taktowanie rdzenia | 1410/1665 (1680 OC) MHz |
Moc obliczeniowa | 16,2 TFLOPS |
Pamięć wideo | 8 GB GDDR6X 256-bit |
Taktowanie pamięci | 20 000 MHz |
Przepustowość pamięci | 609 GB/s |
TGP (zasilanie) | 220 W; 8 pin |
Interfejs | PCIe 4.0 |
Dodatki | prestiż |
Gwarancja | 2 lata |
Cena | nieznana w dniu testu |
Jak nowy RTX 3060 Ti wypada na tle innych kart w tym przedziale cenowym?
Reszta naszej platformy testowej jest Wam już raczej dobrze znana, ale dla formalności znajdziecie ją poniżej.
Platforma testowa:
- Procesor: Intel Core i9-12900KS
- Chłodzenie: NZXT Kraken Z3
- Pamięć: Fury Beast 2x16 GB DDR 5 (5600 MHz, CL40, gear 2)
- Płyta główna: ASUS ROG Strix Z690-F
- SSD: Samsung SSD 980 PRO 1 TB (PCI-E 4.0)
- Zasilacz: Corsair RM1000x
- Obudowa: Cooler Master Master Case H500M
Na potrzeby niniejszgo testu wszystkie karty zostały ponownie sprawdzone - te z układem NVIDIA korzystały z najnowszych sterowników GeForce Game Ready 526.98, podczas gdy karta z układem AMD pracowała pod kontrolą AMD Adrenaline 22.11.1 (również najnowszego na dzień testów). Intel ARC A770 (którego pełne testy niebawem) korzystał ze sterownika nr 1.01.3802. System Windows używany podczas testów to kompilacja 21H2, a w BIOS aktywny był ReSizable Bar.
Skoro już ustaliśmy, że najnowszy RTX 3060 Ti pozwala na wyśmienitą zabawę nawet w świeżo wydanych grach, takich jak najnowszy Spider-Man: Miles Morales, to pozostaje jeszcze pytanie, jak prezentuje się on na tle innych kart w podobnej cenie? Przyznamy, że nas zdecydowanie zaskoczyły wyniki dalszych testów, ale pozwolimy Wam ocenić samodzielnie. Na ruszt, poza wspomnianym Spider-Man: Miles Morales, wzięliśmy jeszcze tegoroczny hit polskiego studia – Dying Light 2, a także nieco starszy, ale nadal morderczy dla sprzętu Cyberpunk 2077. Testy przeprowadziliśmy oczywiście tylko w najwyższych ustawieniach, w dwóch typowych dla tego segmentu rozdzielczościach.
Cyberpunk 2077 - 1080p
1080p, ustawienia najwyższe + Ray Tracing Ultra, więcej=lepiej
NVIDIA GeForce RTX 3070 NVIDIA Founders Edition | 48 38 |
NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti GD6X KFA2 1-Click OC | 44 33 |
NVIDIA GeForce RTX 3060 ASUS Dual OC | 32 24 |
Intel ARC A770 Intel ref. | 29 24 |
AMD Radeon RX 6700 XT AMD ref. | 26 18 |
Legenda | / średni FPS / 1% Low FPS |
Cyberpunk 2077 - 1080p (upscaling)
1080p, ustawienia najwyższe + Ray Tracing Ultra, więcej=lepiej
NVIDIA GeForce RTX 3070 [DLSS Q] NVIDIA Founders Edition | 77 63 |
NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti GD6X [DLSS Q] KFA2 1-Click OC | 70 57 |
NVIDIA GeForce RTX 3060 [DLSS Q] ASUS Dual OC | 55 46 |
AMD Radeon RX 6700 XT [FSR 2.1 Q] AMD ref. | 45 44 |
Intel ARC A770 [FSR 2.1 Q] Intel ref. | 43 35 |
Legenda | / średni FPS / 1% Low FPS |
Cyberpunk 2077 - 1440p
1440p, ustawienia najwyższe + Ray Tracing Ultra, więcej=lepiej
NVIDIA GeForce RTX 3070 NVIDIA Founders Edition | 28 21 |
NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti GD6X KFA2 1-Click OC | 25 19 |
NVIDIA GeForce RTX 3060 ASUS Dual OC | 19 14 |
Intel ARC A770 Intel ref. | 19 16 |
AMD Radeon RX 6700 XT AMD ref. | 15 10 |
Legenda | / średni FPS / 1% Low FPS |
Cyberpunk 2077 - 1440p (upscaling)
1440p, ustawienia najwyższe + Ray Tracing Ultra, więcej=lepiej
NVIDIA GeForce RTX 3070 [DLSS Q] NVIDIA Founders Edition | 52 43 |
NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti GD6X [DLSS Q] KFA2 1-Click OC | 46 35 |
NVIDIA GeForce RTX 3060 [DLSS Q] ASUS Dual OC | 37 31 |
Intel ARC A770 [FSR 2.1 Q] Intel ref. | 32 26 |
AMD Radeon RX 6700 XT [FSR 2.1 Q] AMD ref. | 29 21 |
Legenda | / średni FPS / 1% Low FPS |
Nie da się ukryć, że najnowsza gra od CD Projekt RED nadal jest niesamowicie wymagająca dla sprzętu graczy – na szczęście dzięki technice DLSS można z powodzeniem grać w ten tytuł w najwyższych detalach z aktywnym śledzeniem promieni nawet w 1440p! Zatem nie tylko zyskujemy lepsze wygładzenie obrazu, ale również wydajność na poziomie przewyższającym znacznie wszelką konkurencję (dopiero 500 zł droższy RTX 3070 okazał się nieco szybszy).
Dying Light 2 - 1080p
1080p, ustawienia najwyższe + Ray Tracing Ultra, więcej=lepiej
NVIDIA GeForce RTX 3070 NVIDIA Founders Edition | 63 51 |
NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti GD6X KFA2 1-Click OC | 57 44 |
Intel ARC A770 Intel ref. | 48 38 |
NVIDIA GeForce RTX 3060 ASUS Dual OC | 42 32 |
AMD Radeon RX 6700 XT AMD ref. | 41 26 |
Legenda | / średni FPS / 1% Low FPS |
Dying Light 2 - 1080p (upscaling)
ustawienia najwyższe + Ray Tracing Ultra, więcej=lepiej
NVIDIA GeForce RTX 3070 [DLSS Q] NVIDIA Founders Edition | 97 77 |
NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti GD6X [DLSS Q] KFA2 1-Click OC | 85 67 |
Intel ARC A770 [XeSS Q] Intel ref. | 72 59 |
AMD Radeon RX 6700 XT [FSR 2.1 Q] AMD ref. | 64 48 |
NVIDIA GeForce RTX 3060 [DLSS Q] ASUS Dual OC | 63 51 |
Legenda | / średni FPS / 1% Low FPS |
Dying Light 2 - 1440p
1440p, ustawienia najwyższe + Ray Tracing Ultra, więcej=lepiej
NVIDIA GeForce RTX 3070 NVIDIA Founders Edition | 41 33 |
NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti GD6X KFA2 1-Click OC | 37 29 |
Intel ARC A770 Intel ref. | 31 25 |
NVIDIA GeForce RTX 3060 ASUS Dual OC | 26 21 |
AMD Radeon RX 6700 XT AMD ref. | 26 17 |
Legenda | / średni FPS / 1% Low FPS |
Dying Light 2 - 1440p (upscaling)
1440p, ustawienia najwyższe + Ray Tracing Ultra, więcej=lepiej
NVIDIA GeForce RTX 3070 [DLSS Q] NVIDIA Founders Edition | 67 55 |
NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti GD6X [DLSS Q] KFA2 1-Click OC | 59 48 |
Intel ARC A770 [XeSS Q] Intel ref. | 51 43 |
AMD Radeon RX 6700 XT [FSR 2.1 Q] AMD ref. | 44 31 |
NVIDIA GeForce RTX 3060 [DLSS Q] ASUS Dual OC | 43 35 |
Legenda | / średni FPS / 1% Low FPS |
Dying Light 2 okazało się mniej wymagającą propozycją i pograć dałoby się nawet bez DLSS, tylko że jaki w tym sens, skoro technika ta oferuje (w profilu Jakość) obraz lepszy od tego uzyskanego z użyciem wygładzania TAA? Mamy zatem idealnie płynne 60 FPS nawet w 1440p – czegóż chcieć więcej?
Spider-Man: Miles Morales - 1080p
1080p, ustawienia najwyższe + Ray Tracing Ultra, więcej=lepiej
NVIDIA GeForce RTX 3070 NVIDIA Founders Edition | 87 66 |
NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti GD6X KFA2 1-Click OC | 82 62 |
Intel ARC A770 Intel ref. | 64 49 |
NVIDIA GeForce RTX 3060 ASUS Dual OC | 62 49 |
AMD Radeon RX 6700 XT AMD ref. | 58 45 |
Legenda | / średni FPS / 1% Low FPS |
Spider-Man: Miles Morales - 1080p (upscaling)
1080p, ustawienia najwyższe + Ray Tracing Ultra, więcej=lepiej
NVIDIA GeForce RTX 3070 [DLSS Q] NVIDIA Founders Edition | 98 71 |
NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti GD6X [DLSS Q] KFA2 1-Click OC | 94 68 |
NVIDIA GeForce RTX 3060 [DLSS Q] ASUS Dual OC | 82 64 |
Intel ARC A770 [XeSS Q] Intel ref. | 71 52 |
AMD Radeon RX 6700 XT [FSR 2.1 Q] AMD ref. | 70 53 |
Legenda | / średni FPS / 1% Low FPS |
Spider-Man: Miles Morales - 1440p
1440p, ustawienia najwyższe + Ray Tracing Ultra, więcej=lepiej
NVIDIA GeForce RTX 3070 NVIDIA Founders Edition | 60 43 |
NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti GD6X KFA2 1-Click OC | 56 39 |
Intel ARC A770 Intel ref. | 49 39 |
NVIDIA GeForce RTX 3060 ASUS Dual OC | 44 33 |
AMD Radeon RX 6700 XT AMD ref. | 44 32 |
Legenda | / średni FPS / 1% Low FPS |
Spider-Man: Miles Morales - 1440p(upscaling)
1440p, ustawienia najwyższe + Ray Tracing Ultra, więcej=lepiej
NVIDIA GeForce RTX 3070 [DLSS Q] NVIDIA Founders Edition | 78 59 |
NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti GD6X [DLSS Q] KFA2 1-Click OC | 74 56 |
NVIDIA GeForce RTX 3060 [DLSS Q] ASUS Dual OC | 62 49 |
Intel ARC A770 [XeSS Q] Intel ref. | 61 48 |
AMD Radeon RX 6700 XT [FSR 2.1 Q] AMD ref. | 59 42 |
Legenda | / średni FPS / 1% Low FPS |
Na koniec powracamy do Spider-Mana, aby potwierdzić nasze wcześniejsze obserwacje – gra w FHD jest w zasadzie limitowana przez procesor, a w 1440p nadal GeForce RTX 3060 Ti z nową pamięcią GDDR6X oferuje ogromną przewagę nad innymi podobnie wycenionymi kartami. To jest właśnie różnica, która rozdziela przyjemne granie od irytującego zmagania się ze spadkami w wydajności, które w tak dynamicznej grze często przesądzają o naszej skuteczności.
Garść pozostałych testów, przydatnych przy szukaniu prezentów ;)
Nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy tematu nie potraktowali bardziej kompleksowo, zatem na koniec jeszcze szybka weryfikacja wydajności odświeżonego RTX 3060 Ti w testach syntetycznych oraz test poboru energii.
3D Mark - Time Spy Extreme (DX12)
[punkty] wynik ogólny
NVIDIA GeForce RTX 4090 NVIDIA Founders Edition | 15 826 |
NVIDIA GeForce RTX 4080 NVIDIA Founders Edition | 13 222 |
NVIDIA GeForce RTX 3090 Ti KFA2 EX Gamer | 10 752 |
NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti NVIDIA Founders Edition | 9533 |
AMD Radeon RX 6900 XT AMD | 9429 |
AMD Radeon RX 6800 XT AMD | 8967 |
NVIDIA GeForce RTX 3080 MSI Suprim X | 8945 |
AMD Radeon RX 6800 AMD | 7728 |
NVIDIA GeForce RTX 3070 Ti NVIDIA Founders Edition | 7339 |
NVIDIA GeForce RTX 3070 NVIDIA Founders Edition | 6785 |
Intel ARC A770 Intel | 6657 |
NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti GD6X KFA2 1-Click OC | 6247 |
AMD Radeon RX 6700 XT AMD | 6211 |
NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti NVIDIA Founders Edition | 5812 |
AMD Radeon RX 6650 XT AMD | 4971 |
NVIDIA GeForce RTX 3060 ASUS Dual OC | 4429 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 Gigabyte Eagle | 3083 |
3D Mark - Port Royale (DXR)
[punkty]
NVIDIA GeForce RTX 4090 NVIDIA Founders Edition | 25 842 |
NVIDIA GeForce RTX 4080 NVIDIA Founders Edition | 17 998 |
NVIDIA GeForce RTX 3090 Ti KFA2 EX Gamer | 14 722 |
NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti NVIDIA Founders Edition | 12 964 |
NVIDIA GeForce RTX 3080 MSI Suprim X | 11 921 |
AMD Radeon RX 6900 XT AMD | 9749 |
AMD Radeon RX 6800 XT AMD | 9054 |
NVIDIA GeForce RTX 3070 Ti NVIDIA Founders Edition | 8712 |
NVIDIA GeForce RTX 3070 NVIDIA Founders Edition | 8229 |
AMD Radeon RX 6800 AMD | 7696 |
NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti GD6X KFA2 1-Click OC | 7185 |
Intel ARC A770 Intel | 6881 |
NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti NVIDIA Founders Edition | 6630 |
AMD Radeon RX 6700 XT AMD | 5895 |
NVIDIA GeForce RTX 3060 ASUS Dual OC | 5151 |
AMD Radeon RX 6650 XT AMD | 4737 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 Gigabyte Eagle | 3445 |
Pomiar poboru energii w grze Cyberpunk 2077 [W]
Pomiar całego zestawu z gniazdka, mniej=lepiej
NVIDIA GeForce GTX 1630 KFA2 EX | 196 |
NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti MSI Ventus | 225 |
AMD Radeon RX 6400 ASUS Dual | 227 |
NVIDIA GeForce GTX 1650 ASUS Dual | 237 |
AMD Radeon RX 6500 XT ASUS TUF Gaming OC | 254 |
AMD Radeon RX 6600 MSI MECH 2X | 295 |
NVIDIA GeForce GTX 1660 Super Gigabyte Gaming OC | 322 |
NVIDIA GeForce RTX 2060 ASUS Dual OC | 331 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 Gigabyte Eagle | 350 |
AMD Radeon RX 6650 XT AMD | 370 |
NVIDIA GeForce RTX 3060 ASUS Dual OC | 382 |
NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti | 398 |
AMD Radeon RX 6700 XT AMD | 409 |
AMD Radeon RX 6800 XT AMD | 423 |
NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti GD6X KFA2 1-Click OC | 428 |
AMD Radeon RX 6800 AMD | 440 |
NVIDIA GeForce RTX 3070 NVIDIA Founders Edition | 440 |
NVIDIA GeForce RTX 3070 Ti NVIDIA Founders Edition | 463 |
NVIDIA GeForce RTX 4080 NVIDIA Founders Edition | 499 |
Czy warto sprezentować sobie na święta nowego GeForce RTX 3060 Ti z 8 GB GDDR6X?
Jeżeli nie przekonał Was pokazany na wstępie zapis z rozgrywki, to z pewnością zrobiły to surowe wyniki naszych testów. Nowy RTX 3060 Ti z GDDR6X znacznie podnosi opłacalność zakupu karty w tym segmencie cenowym. Tak się bowiem składa, że nowa karta nie będzie droższa od pierwowzoru ze zwykłymi pamięciami GDDR6 – jej cenę ustalono na 2173 zł w przypadku testowanego przez nas KFA2 1-Clik OC.
RTX 3060 Ti to idealny pomysł na prezent dla gracza – również, jeżeli sami nim jesteśmy!
Szybka analiza cen w polskich sklepach na popularnej porównywarce cenowej daje jasny obraz sytuacji - biorąc pod uwagę przetestowane przez nas gry z aktywnym śledzeniem promieni, nowy RTX 3060 Ti z GDDR6X jest wyjątkowo mocną propozycją. Albo raczej byłby, gdyby faktycznie wszedł bezpośrednio w miejsce poprzedniego RTX 3060 Ti, zatem w cenie niespełna 2200 zł, które kosztuje KFA2 RTX 3060 Ti 1-Click OC w wersji z GDDR6. To uczyniłoby z niego prawdziwy hit, a tak RTX 3060 Ti z 8 GB GDDR6X z ceną 2399 zł to po prostu solidna propozycja z ceną adekwatną do możliwości.
Średnia wydajność w testowanych grach z Ray Tracingiem
1920x1080 px, Ultra + RT, więcej = lepiej
NVIDIA RTX 3070 NVIDIA Founders Edition | 109% |
NVIDIA RTX 3060 Ti GDDR6X KFA 2 1-Click OC | 100% |
Intel ARC A770 Intel ref. | 76% |
NVIDIA RTX 3060 ASUS Dual OC | 74% |
AMD RX 6700 XT AMD ref. | 67% |
Oczywiście testy wykonywane były na relatywnie małej grupie gier i obejmowały tylko pomiary z aktywnym śledzeniem promieni – wybierając starsze gry albo obniżając ustawienia w tych opisanych grach, znacząco zmieni się kolejność na wykresach. Powstaje tylko pytanie, czy ma to sens, skoro okazuje się, że nowy RTX 3060 Ti pozwala komfortowo grać w najnowsze gry w najwyższych ustawieniach, właśnie z aktywnym Ray Tracingiem? Przy okazji w oko wpadł nam również nowy RTX 3060 (bez Ti) z 8 GB GDDR6 w cenie 1669 zł, ale w tym przypadku testów nie robiliśmy.
Kartę graficzną do testów otrzymaliśmy od KFA2.
Komentarze
21Ceny na święta napompowali jak idioci.
A karty nadal nie są tanie.
Co do zakupu - Zawsze należy poczekać do połowy stycznia gdy ceny opadną - Ceny na święta zawsze są zawyżane od lat...!
Jeśli tak to zapraszam do kupna AMULETU FORTUNY.
Magiczny mandżurski talizman na przywołanie bogactwa, zdrowia i kochających ludzi!
Poznaj historie Marioli z Warszawy która stała się właścicielka AMULETU FORTUNY która żyła w biedzie, ściągał ja komornik, odszedł mąż zostawiajac ja z masa problemów.
Postanowilem podarować pani Marioli AMULET FORTUNY i jej życie się diametralnie odmieniło!
Już po pierwszym założeniu poczuła magiczna aurę która zaczęła ja otaczać. A nie długo po tym wygrała szóstkę w totolotka!
Dzis mieszka w 100 metrowym luksusowym apartamencie w centrum Warszawy. Spłaciła wszystkie długi a pieniędzy ma tyle ze starczy do końca życia nawet dla jej wnuków!
Ale to nie wszystko pani Mariola regularnie wygrywa w zdrapkami konkursach po 10-20-30 tysięcy złotych i więcej a wszystko dzięki magicznemu AMULETOWI FORTUNY!!!
Kliknij w link aby przeczytać więcej prawdziwych historii i zamówić AMULET FORTUNY z 70% zniżki już dzis!
Chce lepszego życia i klikam w link!
https://newsyoucanread24.com/article/esoteric_pl/6-miesiecy-temu-brakowalo-jej-pieniedzy-na-czynsz-int/?_url=%252Fr%252FxYJsRS0wtE-nijmo5QGLC&utm_campaign=36330&utm_content=35632&utm_medium=4&utm_source=21&sub_id=A647a45cc9286dd7aecf85e69bbfa6fdc&adi=A647a45cc9286dd7aecf85e69bbfa6fdc&adref=xYJsRS0wtE-nijmo5QGLC&adp=14618&adr=eHRyb2dsb2JhbC5jb20%3D&adnid=21