Gry komputerowe

Quantum Break Beta

przeczytasz w 2 min.

Quantum Break

Jaka karta graficzna do Quantum Break?

Rozdzielczość 1920x1080 (Full HD)

W przypadku ustawień średnich zabawa jest możliwa już w przypadku kart pokroju Radeona R7 260X. Jedynie GeForce GTX 750 Ti nie był wstanie przy takich ustawieniach zapewnić minimum 30 kl/s. Sytuacja zmienia się jednak diametralnie po podbiciu poziomu detali na ultra. W takim przypadku potrzeba już minimum Radeona 380 lub nawet GTX 970 jeśli mowa o kartach Nvidii.

Rozdzielczość 2560x1440 (QHD)

Jeśli ktoś myśli o zabawie w tej rozdzielczości to musi posiadać topową kartę z minimum 6 GB pamięci. Z tego powodu Radeon Fury X wypadł w tym teście relatywnie słabo, przegrywająć nawet z modelem 290X. Pomijając ten aspekt do komfortowej zabawy w QHD sporo brakuje nawet na mocno podkręconym GTX 980 Ti.

Rozdzielczość 3840x2160 (UHD)

Nie ma obecnie na rynku karty graficznej, która zapewniłaby choć w miarę przyjemną (30 kl/s) zabawę w Quantum Break, w 4K. Dodając do tego brak wsparcia dla multiGPU wniosek może być tylko jeden - autorzy nie przewidzieli możliwości zabawy w tej rozdzielczości, choć z niewiadomych przyczyn takową w ustawieniach wybrać można.

Quantum Break na AMD APU Godavari(A10-7860K)

Szybko, szybciej...Quantum Break

Z technicznego punktu widzenia trudno wypowiedziać się o najnowszym dziele studia Remedy inaczej niż w samych negatywach. Oprawa wizualna Quantum Break jest przyzwoita, ale z pewnością nikogo nie porwie. Szczególnie mając na uwadze brak możliwości wyłączenia wspomnianego efektu "ziarna". To jednak nic w relacji do faktu, że gra została wydana bez kompletnie żadnej optymalizacji.

Quantum Break na Intel HD 530 (Core i3 6100)

Tak wymagającej gry względem relatywnie przeciętnej oprawy wizualnej to jeszcze w tym roku nie widzieliśmy. Nie wspominając już o fakcie, że gra zdecydowanie lepiej działa na kartach AMD. Dochodzi tu jednak do pewnych absurdów np. Radeon 380 dorównuje karcie pokroju GeForce GTX 970. Kolokwialne cuda na patyku, których niestety w Quantum Break jest bez liku.

Quantum Break

Jeśli do tego wszystkiego dodamy problemy w postaci regularnego rwania obrazu (stuttering), ograniczenia platformy UWP oraz niezrozumiałe decyzje autorów gry o np. braku wsparcia dla konfguracji multiGPU to trudno nie być rozczarowanym. Quantum Break w obecnej formie przypomina produkcje na etapie (w najlepszym przypadku) beta testów. Szkoda.

Komentarze

34
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Maciej Słaboszewski
    15
    Ogłoszenia parafialne:

    1. Dla Remedy chyba czas się zatrzymał w momencie beta testów gry i od razu przeskoczyli o kilka miesięcy do przodu wydając Quantum Break w takiej formie.

    2. W momencie robienia testów zapowiedziana łatka poprawiająca część problemów nie była jeszcze dostępna. Ale z tego co widziałem lista poprawek nie zawiera wielu istotnych rzeczy. No, ale dodali przycisk "Quit" w menu, to już coś. ;)

    3. Gra sama w sobie zła nie jest, ale do 8 cudu świata jaki zapowiadano bardzo daleko. Dodatkowo sam serial jest raczej nieco poniżej przeciętnej. I może nieźle wynudzić pomiędzy poszczególnymi aktami. Samej gry mamy na raptem 7-8 godzin. Niewiele.

    4. Całe to wydawanie gier pod DirectX 12 to tylko marketingowa papka, aby ludzie przesiedli się na Windows 10. Jaki jest efekt każdy widzi.

    5. Plus z tego jest taki, że Ci co chcą pograć w tytuły z X1 mają teraz taką możliwość, co cieszy. Choć niesmak po spartolonych portach jest spory.

    6. Starczy tego przynudzania. ;)
    • avatar
      Foxy the Pirate
      6
      Powiedzieć, że to zły port to tak jakby mówić, że holokaust był nie w porządku. Wygląda jak podrasowany fallout 4 a wymagania ma jak wiedźmin 3 na sterydach. No i jeszcze ten upscaling...rozumiem, konsole, ale kurde nie zauważyć czegoś takiego przy portowaniu na PC... To nawet nie jest beta, to jakiś build indev po 3 miesiącach programowania.
      • avatar
        Marucins
        6
        Port leży i kwiczy.
        To dopiero trzeba być bezczelnym aby już na początku wiedzieć że ma się gdzie całą optymalizacje i podać odpowiednio wysokie wymagania.
        Brawo.

        A jeszcze większe brawa dla frajerów co takie gry kupują.
        Dzięki am przyszłość gier stanie się lepsza.
        • avatar
          Pardek
          4
          Brak wsparcia SLI oraz 21:9 czy RivaTunerS to dla mnie żenująca sprawa. Śmiechłę też że właśnie w tej chwili mi się pobiera prawie 30gb patch xD
          • avatar
            Dudi4Fr
            4
            Robiliscie testy na jakie wersji? Dzis wyszedł patch 27GB(!!!) który ponoć miał postawić QB na nogi na PC'tach.


            Edit:
            Zapomniałem dodać, ta gra pokazuje jak producenci maja nas w ****. Zwłaszcza z MultiGPU, ludzie robią SLI czy CF za kilka tysięcy a Ci nam plują w twarz ze MultiGPU nie ma i nie będzie... Najgorsze w tym ze to miał być pokaz możliwości Dx12 na W10 przez Microsoft, a jak wyszło każdy widzi...
            • avatar
              TimeShadow
              2
              Jak to jest z tymi testami i komu wierzyć ? na pclabie są kompletnie inne wyniki w ich testach radeon fury x zmiótł 980ti w 1080p ustawienia ultra, 980ti - 50,6 klatek, Radeon fury X - 62 klatki.
              • avatar
                stomek007
                2
                Drogi benchmarku jaki był sens robienia testów kart przed wydaniem patcha. Przecież każdy wiedział tydzień wcześniej ze że będzie patch. Test bez sensu bo w dniu publikacji już był nie aktualny. A czytelnicy nadal nie wiedza czy kupić gre, mam nadzieje ze zrobicie aktualizacje i dacie wyniki po patchu.
                • avatar
                  BILI82
                  1
                  Dziwie sie naprawde ze az tak sam MS zabil sowjego DX 12.... czekac tylko jak glowy poleca :)
                  • avatar
                    Konto usunięte
                    1
                    Do remedy wasza gra to kupa... Przykro mi
                    • avatar
                      Konto usunięte
                      0
                      "Nie licząc nazwy (Northlight Engine), firma nie ujawniła żadnych szczegółów na temat jego możliwości."

                      Zostało ujawnione mnóstwo szczegółów na siggraph 2015(zgarnął nawet nagrodę za najlepszą technologię...)
                      • avatar
                        Roller Mobster
                        -5
                        Posiadacze konsol życzą powodzenia :)
                        • avatar
                          prime27pl
                          0
                          Poczekam jeszcze na kilka patchy.
                          • avatar
                            Konto usunięte
                            0
                            dziwne, mi na 960 na niskich ledwo chodzi ;p i5-4460, 8 gb ram

                            Witaj!

                            Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
                            Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

                            Połącz konto już teraz.

                            Zaloguj przez 1Login