Testy w grach zaczynamy od Quake IV. Id Software tworząc silnik Dooma III wykorzystało go z powodzeniem w kolejnej odsłonie sztandarowego "Trzęsienia".
W grze głównym obciążeniem dla kart będą dynamiczne cienie, czyli funkcja z którą karty ATi do niedawna nie radziły sobie najlepiej. Stąd wiele optymalizacji pod produkty nvidii, wykorzystujących wsparcie układów GeForce w postaci kolejnych generacji UltraShadow.
Jak na tym tle prezentują się nowe karty RADEON HD?
Ustawienia:
- HardwareOC Quake4 Benchmark wersja 1.2
- Guru3D demo
- jakość: High / Ultra Level
- Filtrowanie anizotropowe 0x / x8
- SMP Enabled
W rozdzielczości 1280x1024 i jakości obrazu ustawionego na Ultra nie tylko karty HD2600 dostają "po tyłku" od leciwego GF7600GT, ale także nowy układ nvidii GF8600GT.
HD2600PRO jest nieco wydajniejszy od GF8500GE oraz GF7600GS'a. HD2400XT w kleszczach pomiędzy młotem a kowadłem, czyli GF8500GT a GF8400GS. Chwila zadumy nad wykresem i spojrzenie na ostatnią pozycję w szeregu - HD2400PRO sięga dna. Na pocieszenie można dodać, że nie jest to zdecydowanie produkt skierowany nawet do niedzielnych graczy ;)
Zmniejszamy rozdzielczość i dodajemy filtry. Tym razem nasz "outsider" z serii HD nieco lepiej od karty GF7300GS. Różnica pogłębia się na korzyść HD2400PRO po zastosowaniu antyaliasingu i uaktywnieniu filtrowania aniso. Karta HD2400XT także nie "lubi" wygładzania krawędzi. Przynajmniej na dość wczesnych sterownikach antyaliasing kuleje. Wydajność spada w tym trybie poniżej poziomu karty RX1550. Jak na produkt o tak wysokim taktowaniu należy uznać to za bardzo słaby wynik
Rzut oka na mocniejsze karty. Przy większej ilości szczegółów i włączonym trybie AA, HD2600XT przegrywa nieznacznie z GF8600GT. Na szczęście różnica jest minimalna. HD2600PRO znacznie gorzej od karty na mocno "okrojonym", ale podkręconym fabrycznie układzie G86 (8500GE).