STALKER - shooter połączony z elementami gatunku role-playing game. Gra stosunkowo "świeża", a więc wymagająca od kart graficznych czegoś więcej, niż tylko "papierowej" obsługi DirectX9c. Największymi minusami tej produkcji są niedopracowany silnik, oraz ogromne zapotrzebowanie na pamięć lokalną karty, która potrzebna jest do przechowywania tekstur. Gra jest jednak bardzo wciągająca, zapewniając długie godziny świetnej zabawy.
Testy dokonywane były za pomocą funkcji 'demo_play' pomiaru wydajności wbudowanej w grę. Uprzednio przygotowane dema własne, przy okazji testowania wydajności w artykule "Karty do STALKERa" posłużyły nam i tym razem. Karty z tego segmentu testowaliśmy po przełączeniu silnika w tryb "Dynamiczne Cienie Obiektów", a więc cienie i oświetlenie proste, nie mające pełnej "interakcji" z otoczeniem jak ma to miejsce przy "Pełnym Dynamicznym Oświetleniu". Testowanym kartom jednak w zupełności to wystarczy.
ustawienia | jakość średnia | jakość wysoka |
silnik | Dynamiczne Cienie Obiektów | Dynamiczne Cienie Obiektów) |
profil | średnie | wysokie |
szczegółowość tekstur | średnie | wysokie |
filtrowanie anizotropowe | x1 | x8 |
Nowe karty HD od ATI/AMD prezentują się bardzo przyzwoicie w tej grze. HD2400XT pokonuje GF8500GT, a HD2400PRO radzi sobie z 8400GS. Mocniejsze karty z serii HD2600 także powyżej konkurencji, oczywiście cały czas mowa o ustawieniach średnich.
Po zwiększeniu detali 2600PRO dorównuje nawet 7600GT. HD2600XT na swoim poziomie, czyli powyżej standardowo taktowanego 8600GT.
W niskiej rozdzielczości HD2400PRO plasuje się na równi z 8400GS. HD2400XT dorównuje za to 7300GT w wersji TurboForce prezentując wydajność na poziomie 8500GT. To chyba dosyć dobre wyniki, jak i pewien prognostyk przed próbą pogrania w nowocześniejsze gry. Tu karty powinny pokazać swoją wartość - oczywiście w pewnych ograniczonych warunkach jakości obrazu, jak na karty z dolnej półki przystało.