Autorzy | Origin |
Debiut w roku | 1989 |
Najpopularniejsze gry | Space Rogue, Ultima Underworld |
Space Rogue jest reprezentantem wymarłego już gatunku space-sim. Został wydany w 1989 roku i pod wieloma względami był projektem nowatorskim. Redaktor kultowego brytyjskiego magazynu o grach na Commodore 64, Zzap64, zaryzykował stwierdzenie, że Space Rogue deklasuje Elite i jest najlepszym space-simem dostępnym na wszelkie platformy.
Silnik gry, jakże oryginalnie nazwany Space Rogue Engine, robił wrażenie, choć sam wygląd ekranu nie odbiegał od ówcześnie przyjętych standardów. Okno, w którym można było podziwiać grafikę 3D, zajmowało około połowę powierzchni ekranu, a obiekty nie były oteksturowane.
Oprócz debiutującej na nim gry, engine nie został wykorzystany w żadnej innej produkcji, a przynajmniej nie w całości. Jak twierdzą niektóre źródła, znaczna część kodu została wykorzystana przy okazji tworzenia kultowej Ultimy Underworld przez Origin. Silnik poddany został gruntownej przebudowie, dzięki czemu możliwe było między innymi mapowanie tekstur. Kariera Space Rogue Engine była krótka, lecz intensywna i błyskotliwa.
Ciekawostka: Ultima Underworld jest pierwszą grą FPP, w której na sufit i podłogę nałożone zostały tekstury.