Autorzy | Ubisoft |
Debiut w roku | 2006 |
Najpopularniejsze gry | Tom Clancy's GRAW 1 & 2 (tylko X360), Beowulf, Lost: Via Domus |
W użyciu | tak |
Wersja DirectX | 9 |
Wersja OpenGL | - |
Obsługa multi GPU | tak |
Obsługa wielu rdzeni | tak |
Maks. ilość obsł. rdzeni | 2 |
Yeti narodził się w siedzibie Ubisoftu. Opiera się na zmodyfikowanym Unreal Engine 2.5. Powstał jako narzędzie dla programistów przygotowujących grę Tom Clancy's GRAW w wersji na konsolę X360. Ta różniła się od wersji na komputery, ponieważ nastawiona była raczej na akcję, gdzie wersja pecetowała koncentrowała się na bardziej taktycznym podejściu. Możliwości silnika są spore nawet jak na dzisiejsze standardy. Obsługiwane funkcje to np. dynamiczne: oświetlenie, cienie, ogień i dym. Mamy też HDRR, ambient occlusion, zaawansowany post processing i zaawansowany system fizyczny.
Nie licząc rozgrywki, GRAW różni się też delikatnie od strony technicznej. Wersja na X360 ma mniejsze poziomy od jej komputerowego odpowiednika. Generowaniem grafiki w edycji na PC zajmuje się Diesel Engine.
Ubisoft postanowił zrobić użytek z silnika przy okazji tworzenia kilku innych gier. Wydany tylko na Xbox 360 America's Army: True Soldiers to, jak łatwo skojarzyć po tytule, taktyczna strzelanka z pierwszej osoby. Lost: Via Domus i Beowulf to oparte na znanych licencjach telewizyjnej i filmowej typowe średniaki. Pierwsza to króciutka przygodówka, druga to z kolei hack'n'slash. Obie - przynajmniej moim zdaniem - nie warte uwagi.
Najciekawszą propozycją Francuzów jest będący w produkcji nowy tytuł spod znaku Ghost Recon. Nie będzie nim Advanced Warfighter, a Future Soldier, wcześniej znany jako Predator, a jeszcze wcześniej po prostu jako Ghost Recon 4. Na temat rozgrywki niewiele wiadomo poza tym, że akcja umiejscowiona będzie w przyszłości. Premiera planowana jest w okolicach marca przyszłego roku.
Ciekawostka: GRAW w wersjach na PS2/Xbox nie korzysta z Yeti. Porty te działają na Unreal Engine 2.