Autorzy | Nival Interactive |
Debiut w roku | 2003 |
Najpopularniejsze gry | Silent Storm, Silent Storm II, Night Watch, HoMM V |
W użyciu | tak |
Wersja DirectX | 8 |
Wersja OpenGL | - |
Obsługa multi GPU | nie |
Obsługa wielu rdzeni | nie |
Maks. ilość obsł. rdzeni | - |
Nasi sąsiedzi zza Buga mają na swoim koncie wiele sukcesów w dziedzinie projektowania gier. W odróżnieniu od przemysłu motoryzacyjnego, pisanie silników dla gier również wychodzi im nie najgorzej. Jednemu z takich silników przyjrzymy się bliżej, a będzie to Silent Storm Engine.
Odpowiada za niego Nival Interactive, moskiewskie studio w branży aktywne nieprzerwanie od 1996 roku. Nival jest jednym z większych producentów gier w Rosji. Stoi za takimi produkcjami jak serie Blitzkrieg, Etherlords, Silent Storm. Ukazały się także pojedyncze tytuły takie jak Hammer & Sickle, czy oparty na książce o tym samym tytule Night Watch. Największym wyzwaniem (i sukcesem) była dla studia piąta część Heroes of Might & Magic.
Silnik rozpoczął karierę od pierwszej części gry Silent Storm. Jego cechą rozpoznawczą jest kamera, domyślnie zawieszona ponad planszą pod niewielkim kątem. Twórcy położyli bardzo duży nacisk na możliwie wierne odwzorowanie fizyki. Większość środowiska jest deformowalna, obiekty niszczą się w naturalny sposób, wybuchy powodują reakcję łańcuchową w czasie rzeczywistym, widoczność zależy od panujących warunków. Silnik generuje realistycznie wyglądające otoczenie i cienie. Zintegrowany z postaciami system rag doll odpowiada za prawidłową reakcję ciał na zadane obrażenia. Zależny jest on w pewnym stopniu od mechaniki gry, która determinuje dostępny wachlarz możliwych opcji. Jeśli chodzi o postacie, to trzeba wymienić animację szkieletową oraz animacje twarzy i technikę lip synch. Engine opiera się na DirectX 8 i potrafi skorzystać z jednostek PS/VS.
Technologia stworzona przez Nival była na tyle zaawansowana, że z powodzeniem mogła być użyta w kilku następnych grach studia. Hammer & Sickle okazał się niewiele wart, lecz wprowadzony zaraz po nim Night Watch zyskał sobie całkiem pokaźną grupę sympatyków. Nawet wymieniony wcześniej Heroes of Might & Magic V czerpie z dobrodziejstw tego silnika. Prawdę powiedziawszy jest to jego bardzo mocno zmodyfikowana wersja, lecz czas nie stoi w miejscu i wprowadzenie zmian było koniecznością. Teraz studio koncentruje się na otwartych beta-testach aż trzech swoich gier MMORPG.
Ciekawostka: Nival testuje obecnie Super Star – wzorowaną na Sing Star grę online z dość rozwiniętymi funkcjami społecznościowymi.